تبلیغات
SUPER-SABAKI KAI KAN DO-KHOUZESTAN - گرم کردن بدن در شروع تمرینات




SUPER-SABAKI KAI KAN DO-KHOUZESTAN

گرم کردن یکی از اصول علمی تمرینات محسوب می شود که هر ورزشکار می بایست به آن توجه داشته باشد. از مهمترین مزیت های گرم کردن صحیح، قبل از شروع تمرین،جلوگیری از آسیب ها و بهبود فعالیت در رکوردها می باشد.

الف- زمان  گرم کردن بدن :

 با توجه به ورزش مورد نظر متفاوت می باشد و بطور کلی زمان گرم کردن حداکثر تا 20 دقیقه توصیه می شود که البته اگر شاخص سن بالا باشد این زمان کمی بیشتر خواهد شد.

ب- چگونه بدن را گرم کنیم:

نحوه گرم کردن به نوع رشته ورزشی بستگی دارد. در گرم کردن حداکثر ضربان قلب ورزشکار باید به 120 برسد و بهتر است که بالاتر از آن نرود چون باعث خستگی ورزشکار شده و کارائی اش را در تمرین پایین خواهد آورد. زمان گرم کردن هرچه به اجرای تمرین نزدیکتر باشد کارایی یهتری دارد.طبق تحقیقات بعمل آمده اثر گرم کردن در بدن 15 تا 20 دقیقه بطور موثر می ماند. در گرم کردن برای جلوگیری از آسیب دیدن عضلات باید توجه بیشتری به عضلات آسیب پذیر بدن مانند عضلات پشت ران یا همسترینک، عضله دو قلوی پشت پا، کمر و پشت داشت. برای گرم کردن بدن می توان از حرکات زیر استفاده کرد:

ü      حرکات کششی

ü      دوهای نرم و دوهای آرام

ü       نرمش های آرام

ü      حرکات بالستیک(تابی)

ü        حرکات انعطافی

ج: نتیجه گرم کردن صحیح بدن:

ü      حرکات کششی بدون درد باعث تحریک گیرنده های داخل عضله از نظر فیزیولوژیک شده و دمای بدن را بالا می برد و باعث بالا رفتن سوخت و ساز شده و انتقال عصبی سریع تر می گردد و اکسیژن زودتر به سمت عضله آزاد می شود.

ü      از چسبندگی عضلات کم شده و بر دامنه حرکتی عضله افزوده می گردد.

ü      باعث افزایش تحریک پذیری واحدهای عصبی می شود.

ü      گرم کردن تاحدی در بهبود رکورد مناسب موثر است.





طبقه بندی: آموزش،
نوشته شده در تاریخ جمعه 16 تیر 1391 توسط nooshin zalaghi
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است